De beste tips voordat je gaat verhuizen

Verhuizen tips

Ben je van plan om binnenkort te verhuizen? Dan kan je vast wel een paar tips gebruiken. Verhuizen is niet altijd de leukste activiteit. De meeste mensen ervaren het als een hoop gedoe, dat voor veel stress zorgt. Het is niet alleen vermoeiend, maar ook nog eens tijdrovend als je het niet goed aanpakt. Bij een verhuizing is het daarom belangrijk dat je gestructureerd en gecontroleerd te werk gaat. Voorkom hiermee dat spullen kwijtraken of kapot gaan. Zo verlaag je ook direct je stress. In dit artikel geven wij je de beste tips om op een efficiënte manier te verhuizen.

Begin op tijd

De eerste tip spreekt voor zich, maar is misschien wel het belangrijkste. Begin gewoon op tijd. Dit klinkt uiteraard heel logisch, maar toch zijn er veel mensen die het niet doen. Ze stellen alles uit tot de laatste momenten waardoor er nog meer druk op komt te staan. Onderschat niet hoeveel werk het verhuizen is. Zorg ervoor dat je van te voren een paar lijstjes maakt om het overzichtelijker te maken. Schrijf voor jezelf op wat weg kan en wat moet blijven, wat je budget is, en wat je elke dag wilt bereiken. Stel jezelf van te voren dit soort vragen om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. 

Regel verhuisdozen

Een andere handige tip is om verhuisdozen  en verhuis karton te regelen. Hier denken de meeste mensen te laat aan waardoor ze te weinig dozen hebben om alle spullen gemakkelijk over te brengen. Regel zoveel mogelijk tweedehands verhuisdozen via je eigen netwerk. Vrienden en familie hebben vast wel een paar dozen liggen die nog bruikbaar zijn. Check altijd de kwaliteit van de dozen voor de zekerheid. Zo voorkom je dat er tijdens de verhuizing spullen uitvallen. Verhuis de duurdere spullen daarom ook altijd in de nieuwste dozen. 

Label je verhuisdozen

Label daarnaast altijd de verhuisdozen. Dit zorgt voor overzicht en op deze manier raak je minder snel spullen kwijt. Pak per kamer een aantal dozen. Op de doos schrijf je de naam van de kamer en de spullen die erin zitten. Zo weet je precies wat waar in zit en waar het in het nieuwe huis moet staan. Uitpakken is op deze manier veel efficiënter. Dit is ook een handige tip als je een verhuisbedrijf inhuurt. Zo maak je het voor hen een stuk makkelijker waardoor ze sneller te werk gaan. Door je dozen te labelen verhuis je één kamer tegelijk. Zo voorkom je dat er spullen door elkaar gaan. Structuur en overzicht is het belangrijkste bij een verhuizing. 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *